Korttidslån av hjelpemidler
Dersom du har behov for et hjelpemiddel i en kort periode, som f.eks. krykker, rullator, rullestol, toalettforhøyer eller dusjkrakk, kan du henvende deg til hjelpemiddelteknikerne i kommunen.
Hjelpemiddelteknikerene har ansvar for kortidslån, enkel montering og reparasjoner, utkjøring og innhenting av hjelpemidler.
Langtidsbehov av hjelpemidler
Dersom du har behov for et hjelpemiddel over lengre tid, som f.eks. rullator, rullestol, toalettforhøyer, dusjkrakk, løftestol eller scooter, må du søke om dette til NAV hjelpemiddelsentral.
Søke om hjelpemidler til NAV hjelpemiddelsentral.
Du kan kontakte ergo- og fysioterapitjenesten hvis du trenger bistand i søknadsprosessen.
Hjelpemiddelteknikerene leverer, henter, installerer og monterer også hjelpemidlene som kommer fra Nav hjelpemiddelsentral til brukere.
E-lås, trygghetsalarm eller GPS
Har du behov for hjelpemidler som e-lås, trygghetsalarm eller GPS må du kontakte Tjenestekontoret i kommunen.
Når du har fått tildelt tjenesten kan du kommunisere digitalt via Helsenorge.no.
Du kan sende melding til oss på en enkel og trygg måte.
Vi ønsker at dialogen mellom tjenesten og bruker/pårørende går via Helsenorge.
App: Du kan også laste ned appen Helsenorge til telefon/nettbrett og bruke tjenesten der.
Du må logge inn med BankID. Tjenesten er gratis.
Retur av hjelpemiddel
Ta kontakt med oss når behovet for hjelpemiddelet bortfaller, så henter vi.