Mottar du ergoterapi, fysioterapi, kreftsykepleie eller hjelpemidler?

Nå kan du enkelt administrere avtaler og sende meldinger til Sortland kommune via Helsenorge. For å sikre at mest mulig tid brukes på direkte pasientoppfølging, ber vi om at beskjeder og spørsmål som ikke haster sendes digitalt via Helsenorge.

Kom i gang med å administrere avtaler og meldinger på en trygg måte

Når du har fått tildelt tjenesten kan du kommunisere digitalt via Helsenorge.no.
Du kan sende melding til oss på en enkel og trygg måte.

Vi ønsker at dialogen mellom tjenesten og bruker/pårørende går via Helsenorge.
App: Du kan også laste ned appen Helsenorge til telefon/nettbrett og bruke tjenesten der.
Du må logge inn med BankID. Tjenesten er gratis.


Hva betyr dette for deg som bruker og dine pårørende?

Innbyggerne i Sortland kommune kan nå:

  • Enkelt og trygt sende og motta meldinger til tjenesten. Meldinger kan inneholde sensitive opplysninger, og derfor kreves sikker innlogging med  BankID eller annen elektronisk ID. Alle meldinger lagres på Dinside i Helsenorge og i din elektroniske pasientjournal. Både innbyggeren og kommunen har dermed god oversikt over utvekslet informasjon.
     
  • Ved å logge inn på www.helsenorge.no  kan du se avtaler du har med de nevnte helsetjenestene. Du kan også avlyse avtaler som ikke passer.
    På denne måten blir det enklere for deg å planlegge din hverdag. Samtidig vil kommunen motta færre henvendelser på telefon, og tjenesten vil unngå bomturer.
     
  • Du og/eller din(e) pårørende med fullmakt kan få varsel på e-post eller tekstmelding når en tjeneste er utført. Dermed kan dere enkelt holde oversikt over hvilken hjelp du får.

 

Har du spørsmål eller behøver hjelp til å komme i gang?

Du kan spørre din kontaktperson/behandler for å få mer informasjon om, og hjelp til å bli en digitalt aktiv innbygger.
Helsenorge har en egen hjelpetelefon - 23 32 70 00 - dersom du trenger hjelp til å logge deg inn eller ønsker veiledning.