Nytt planregister er tatt i bruk - Arealplaner.no

Sortland kommune har nå gått over til Arealplaner.no som nytt planregister. Arealplaner.no forvalter våre plandata, og sørger for at innbyggere, næringsliv, fagmyndigheter og saksbehandlere enkelt får tilgang til gjeldende plandata.

Med Arealplaner.no får du raskt oversikt over gjeldende planer i kommunen, og en løpende status på planforslag som er under behandling. For fagmyndigheter, næringsliv og innbyggere gir løsningen tilgang til et planregister, som fungerer like godt på mobil, nettbrett og PC – og det er enkelt få oversikt over de reguleringsplanene som finnes.

Forskjellen fra forrige planregister er at Arealplaner.no er en skyløsning. Dette gjør at den blir kontinuerlig oppdatert med nye funksjoner etter hvert som de er klare for å settes i produksjon. Det vil også bli lettere å legge inn data og oppdatere sakene, og vi håper at arealplaner.no blir mer intuitivt å bruke for alle. Det nye planregisteret er også en forutsetning for det videre arbeidet med digitalisering av byggesaksbehandlingen.

Søk direkte på eiendom og adresser og se hvilke planer som gjelder for bestemte områder, eller søk opp spesifikke planer på Sortland kommune sitt planregister